قوز قرنيه

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

قوز قرنيه
نویسنده : علي قاسمي تاریخ : یک شنبه 6 فروردين 1391

 

قوز قرنيه
بيماري نادر چشمي نوجوانان
جام جم آنلاين: جراح و متخصص بیماری های چشمی گفت: قوز قرنیه كه به علت اختلال در ساختار كلاژن (بافت نرم قرنیه) رخ می دهد، از شایع ترین بیماری های نادر چشمی در سن نوجوانی به شمار می رود.

دكتر شاهرخ میلان در گفت و گو با ایرنا به مناسبت روز جهانی بیماری های نادر(9 اسفند) افزود: بیماری نادر چشمی قوز قرنیه معمولا از نوجوانی و 15 سالگی آغاز شده و تا 30 سالگی ادامه دارد.

وی با بیان اینكه این بیماری در یك چشم شدیدتر از یك چشم دیگر است، اظهار كرد: بیماری قوزقرنیه ممكن است منجر به آستیكماتيسم (نوع سوم انحنای بدجور در سطح قرنیه) شده و فرد حتی با عینك هم دید مطلوبی نداشته باشد.

میلان با اشاره به اینكه جدیدترین عمل قرنیه در دنیا در سه دقیقه انجام می شود،ادامه داد: در این روش اشعه ماورا بنفش در طیف خاصی به مدت سه دقیقه بر روی سطح قرنیه تابانده می شود.

وی خاطرنشان كرد: در هنگام این عمل، از قطره چشمی ویتامین B استفاده می شود كه این پدیده باعث محكم شدن كلاژن یا بافت قرنیه می شود.

میلان با بیان اینكه این نوع عمل جراحی باعث می شود تاحدودی جلوی پیشرفت قوز قرنیه گرفته شود، تاكيد كرد: مصرف ویتامین C برای تقویت چشم در افراد مبتلا به این بیماری بسیار ضروری است.

وی ابراز داشت: در مواردی كه میزان بیماری قوز قرنیه بسیار كم است از لنزهایی استفاده می شود كه روی سطح قرنیه قرار می دهند و باعث صاف شدن آن می شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: علم و فناوري، ،


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.




تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به پاتوق مي باشد.